|
|
|
Tweet |
|
|
|
Amint azzal, mi is és az országos sajtó is foglalkozott az Mszp-s képviselő tetemes mennyiségű köztartozást halmozott fel. Ez a tartozás 10 millió fölött van, egyes információk szerint legalább 60 millió forint, ez a tartozás az adóhatóság adatbázisa alapján végrehajtás alatt van. Legelőször, cikkünk megjelenése után, 2015. február 26-án tartott zárt ülésen volt szó az ügyéről, történetesen, hogy egy hónap múlva, márciusban 26-án, a Pénzügyi és Jogi Bizottság, vizsgálja meg Ábri Ferenc képviselő méltatlanságának kérdését. Ennek a bizottságnak, nem mellesleg Ábri Ferenc az elnöke.
A március ülésen, ahol Ábrit meghallgatta volna bizottság, nem jelent meg. Ezért a meghallgatást Csoma Attila, a bizottság alelnöke, április 9-ére napolta el. Az áprilisi meghallgatáson a bizottság úgy döntött, hogy Ábri Ferenc ellen a méltatlansági ok nem áll fenn, mivel a NAV helyt adott Ábri fizetéskönnyítési kérelmének 2015. október 8-ig. De nem történt semmi, Ábri nem tudta rendezni a tetemes köztartozását, ezért október 12-én, a Pénzügyi és Jogi Bizottság ismét azt javasolta a képviselő-testületnek, hogy állapítsa meg az Mszp-s képviselő méltatlanságát, legkésőbb október 29-ig. Eddig tart a törvényes és jogszerű időhúzás. A legutolsó időpont óta, vagyis négy hónapja, a jegyzőkönyvek tanúsága szerint nem történt semmi. Írásban megkérdeztük dr. Molnár Györgyöt, Dunakeszi jegyzőjét ez év február 8-án, azaz 22 nappal ezelőtt, hogy mit kíván tenni, hogy a törvényesség érvényesüljön Dunakeszin, a hatályos önkormányzati törvény alapján? Erre kérdésünkre sem írásban, sem pedig többszöri telefonos megkeresésünkre nem kaptunk választ.
Az viszont egyértelműen kiolvasható az önkormányzatit törvényből, hogy harminc napon belül újra össze kellett volna ülnie a bizottságnak, hogy vizsgálja Ábri méltatlanságát.
Azt kell feltételezni, hogy a Fideszes többségű városvezetésnek érdeke, Ábrit a székében tartani, akár a törvényes lehetőségeket is túllépve, a helyi Mszp egy éve nem kommentálja a képviselője körüli eseményeket.
N.N.
|
|
|
|