DUNAKESZI HÍRHATÁR - A helyi közlekedésről: Leginkább sétálva… De ennek nem Thoma Csaba az oka.

DUNAKESZI HÍRHATÁR
   
 2020.10.29.
 Csütörtök
Ma Nárcisz napja van.
Holnap Alfonz napja lesz.
   EUR árfolyam
   367,04 Ft
   CHF árfolyam
   342,58 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 08. 18:30     


A helyi közlekedésről: Leginkább sétálva… De ennek nem Thoma Csaba az oka.
Tegnap megjelent egy cikk mely a „Dunakesziek” facebook csoport egyik posztja alapján íródott Thoma Csaba képviselőtársam félreérthető bejegyzése apropóján, és a helyi közlekedés anomáliájára mutat rá.

Az egymondatos hírértelmezés világában hajlamosak vagyunk csak a címekből következtetéseket levonni, és nem nézni a dolgok mélyére.

Pedig érdemes lenne.

 

Érdemes lenne, hiszen ha megértünk egy problémát, felismerjük az okait, talán elkerülhetjük, hogy újra előidéződjön. Ez, az adott esetben azért is fontos, mert a helyi közlekedési problémák nem most keletkeztek, mint ahogy a bölcsődei, óvodai, iskolai férőhelyhiány sem. Ezek az elmúlt 16 év városnövekedésének az eredménye és a mindenkori városvezetés bűne,  hogy a város robbanásszerű növekedését nem követte az infrastruktúra.

 

Normális esetben az ilyen városvezetést a választók elküldik, de Dunakeszin nem így történt. Újraválasztották. Többször is.

Thoma Csaba nem része a mindenkori városvezetésnek, de a városvezetés többségét adó Fidesznek igen. Ily módon persze ő is osztozik ebben a felelősségben. És ez még akkor is igaz, ha Ő maga csak 2010-ben lett a képviselőtestület tagja. Javára írandó, hogy 2010 után az addigi teljesen használhatatlan helyi közlekedést a felügyelete alatt átszervezték. A Volán helyett az auchanbuszok üzemeltetője lett a szolgáltató, így a vásárlói körjárat is integrálódott a rendszerbe. Ez részben oldotta meg a problémákat: Az alagligeti és fenyő lakóparkokból (amely Thoma Csaba választókerülete a városon belül.) hétköznap már viszonylag jól ellehet jutni a Dunakeszi vasútállomáshoz, és vissza.

 

De ez sem lebecsülendő előrelépés, hiszen az itt lakó több ezer ember  tapasztalhatja nap mint nap, hogy, bár néha heringként összepréselődve, de ingyenesen eljut a vonathoz. ( Az ingyenes persze azt jelenti, hogy jegyet, bérletet nem kell venni, mert a város fizet.)

 

Ez azonban nem elég, hiszen látható, érezhető az igény, hogy a megnövekedett népesség a helyi közlekedést másra is szeretné használni. El akarna jutni vele a bölcsődékbe, az óvodákba, az iskolákba, az orvosi intézményekhez, a csatlakozó helyközi járatokhoz, a Duna partra, vagy éppen onnan a repülőtérre. Ezt ma nem, vagy csak nagyon körülményesen tudja megtenni, erről szólt a facebook intermezzo, és a belőle születtet cikk is.

 

És a helyzet fokozódik…

 

Az ország Fideszes vezetése ugyanis egy olyan törvényt hozott, amely többször veri el a port Dunakeszin. A vasárnapi boltbezárás érzékenyen érinti a városban jelenlevő, és jelentős iparűzési adót fizető, sokaknak munkát adó kereskedelmi egységeket. Eredményeként leépítés, és adókiesés várható. És még valami. A „vasárnapi zárva tartás” törvény egyik melléktermékeként a multik nem üzemeltethetnek vásárlói buszjáratokat. Bizony, március 15-től megszűnnek az Auchan és Tesco járatok! Azok, amelyekre épült a helyi közlekedésünk rendszere. Hogy ennek mi értelme volt nem tudom, de tartok tőle azok se tudnának rá értelmes magyarázatot adni, akik kitalálták ezt az esztelenséget.

 

Sajátosan skizofrén helyzet, ahogy a Fidesz kormány bünteti a Dunakeszin lakó választóit, és hozza nehéz helyzetbe ezáltal a helyi Fideszes városvezetést. És erről megint nem Thoma Csaba tehet személyesen. Az általa átalakított részmegoldást kínáló helyi közlekedés épített a most megszüntetendő járatokra, ezért teljesen illogikus lenne, ha támogatná a betiltásukat. Hogy ezt az ellentmondást Thoma Csaba mint Fideszes képviselő hogyan rendezi önmagával, nem tudom.

Summa summarum : Dunakeszi lépéskényszerben van. A helyi tömegközlekedést teljesen át kell szervezni, alakítani. Ez egyben egy lehetőség is a városnak. Az évtizedes halogatás, majd a részmegoldások preferálása helyett valódi, minden közintézményt elérő, átlátható helyi közlekedést kell megszervezni és működtetni.

 

Ebben Lukácsi Bálint és jómagam ellenzéki képviselőként partnerek leszünk, ha bevonnak minket. Mert ez minden itt élőnek az érdeke.

És akkor talán Thoma Csabának tényleg lesz egy jó ajánlata a helyi közlekedésre. 

 

Radnóti Henrik Önkormányzati Képviselő


További hírek

  Kannibálkommunikáció és a polgári humor
2020. 10. 24. 18:01 hirhatar.hu
  Gulyás szerint értük tüntettek, nem ellenük
2020. 10. 24. 18:01 hirhatar.hu
  Tízezres tömeg tüntetett Budapesten október 23-án az SZFE mellett, a kormány ellen
2020. 10. 24. 18:01 hirhatar.hu
  Péntektől kötelező a maszkviselés a szabadtéri- és sportrendezvényeken Magyarországon
2020. 10. 23. 13:33 hirhatar.hu
  Gyakornokból rögvest konzul lett a kormánypárti képviselő lánya
2020. 10. 23. 13:33 hirhatar.hu
  Szünetel a mohácsi intenzívosztály – minden alkalmazott karanténban
2020. 10. 21. 19:25 hirhatar.hu
  Iványi Gábor kollégiumi helyeket, ebédet és iskolát adna az SZFE-seknek
2020. 10. 20. 20:12 hirhatar.hu
  Hideg van, fűtés nincs az új, 205 milliárdért vett emeletes MÁV-vonatokon
2020. 10. 20. 20:12 hirhatar.hu
  Kovács Ákos mellett jelentős összegből rendezhet tévéfilmet Bayer Zsolt
2020. 10. 20. 20:12 hirhatar.hu
  Az utolsó aranyló őszi napon a Mátrában jártunk
2020. 10. 17. 17:53 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport