A vonatok kocsiszekrénye acélból készülne a DJ dunakeszi bázisán, ugyanott lenne a végösszeszerelés is. A forgóvázakat a Stadler járműjavító egységének szolnoki telephelye gyártaná, a közös tervezés jelentős része pedig külföldön (Svájcban) történne. Külső beszállítás lenne a hajtás, ezt ma az ABB szállítja a Stadler alumínium kocsiszekrényű Flirtjeihez. A Világgazdaság a Stadler–DJ-párosétól eltérő tervről is értesült, ezt állítólag maga a MÁV dédelgeti. Eszerint az új HÉV-ek a MÁV-hoz tartozó Szolnoki Járműjavítóban készülnének. Az elmúlt években felújított üzemből gördülnek majd ki az IC+ kocsik is.
Érdekelheti a tender a kanadai Bombardier-t (amely már szállított villamos motorvonatot a MÁV-nak), a Siemenst (amely itt elektromos motorvonatot adott el), de most csak annyit közölt lapunkkal, hogy majd a kiírás ismeretében dönti el, hogy pályázik-e. A tenderre vár a budapesti Metropolis metrók gyártója, a francia Alstom Transport is, amelynek vásárlókért felelős igazgatója, Gallatz Zoltán hangsúlyozta: cégének nagy tapasztalata van a már 2000 példányban eladott Coradia regionális vonatokkal, és vannak kísérleti állapotban lévő, vevői igényre szabható megoldásai is. „Az Alstom rendkívül rugalmas alkalmazkodik az üzemeltetési környezethez” – tette hozzá.
Forrás: vg.hu