![]() |
|
![]() |
|
Tweet |
|
|
![]() |
|
Örömmel jelentem be, hogy a Dunakeszi Hírhatár csapata egy újabb kiváló szerzővel gazdagodott. Frank Gina - a többi állandó cikkírónkhoz hasonlóan - igen kreatív, lelkes, tehetséges és nem mellékesen dunakeszi lakos. Fogadják szeretettel Őt és bemutatkozó írását!
Idén második alkalommal pezsdítette fel a dunakeszi lakosok életét a Katonadombon a Dunakeszi Kulturális és Sörfesztivál szeptember 14. és 16. közt, ahol a túlsúlyban lévő zenei programokon kívül természetesen egy valamirevaló fesztivál összes kellékére rábukkanhattunk. Ám a legnagyobb tömeget vonzó attrakciók az esti bulik voltak Wolf Kati, a Neoton, Dj Dominique és az X-Faktorosok aktív közreműködésével.
Pénteken az Üzletembers retrock őrülete után hajtűkanyart vettünk a zenei stílusok sztrádáján, és az X-Faktor pop-üdvöskéjét, Wolf Katit csodálhattuk meg élőben, akin nagyon cukin állt a színes hippinadrág, illetve igazán figyelemreméltó volt a személyéből természetesen áradó közvetlenség, ám ezek az erőfeszítések sem tudták elhessegetni a minifellépést körbelengő hakniszagot. Zenekarnak se híre, se hamva, Kati teljesen egyedül próbálta uralni a színpadot, és lelkesen kommunikált a közönséggel, amit az első sorban tolongó tinilányok hálás visongatással, már-már extázissal fogadtak, ám a lényeg, a zenei produkció háttérbe szorult. Pedig Kati az Eurovíziós Dalfesztiválon már bizonyíthatta, hogy szuggesztív előadó, és egy meggyőző repertoár is rendelkezésére áll: 2011-ben megjelent első stúdióalbuma, a Vár a holnap, amin például a Rakonczai Viktor-Rácz Gergő szerzőpáros, illetve Geszti Péter és Czutor Zoltán szövegírók is közreműködnek. Azért egy kis libabőr befigyelt az Az, aki voltam közben, amit még a kritikán aluli hangosítás ellenére is varázslatossá tudott tenni Kati beleélése. Összességében azonban a zenészek hiánya nekünk nagyon fájt, de a Szerelem miért múlsz című gigasláger még ezt is feledtetni tudta egy kicsit. Ha felcsendült volna a Vuk-sláger is, akkor egyenesen a félig alélt tinilányok közé rohantunk volna csápolni.
Szombaton este az elképesztő karriert befutott Neoton adott fergeteges koncertet. Elkerülhetetlen az összehasonlítás: legalább kétszer akkora tömeg tolongott a színpad előtt, mint előző este: fiatalok és kevésbé fiatalok ugyanazzal a lendülettel ropták például a Sandokan dallamaira, és üdítő volt látni, hogy a zenészek benépesítik a színpadot. Csepregi Éva a hangján kívül bűbájos személyiségét is megcsillogtatta, Végvári Ádám férfias orgánuma pedig még most is elképesztő, pedig nem mostanában kezdték a bizniszt: az első Neoton lemez, a Bolond város 1971-ben született meg, még egy egészen más világban, más rendszerben. Tökéletes popslágereik univerzális jellegét és örökérvényűségét azonban bizonyítja, hogy a tömeg a problémákat másfél órára a sarokba dobva, egy emberként énekelte velük az ismerős refréneket. Volt itt minden: cirkuszi hangulat, méghozzá Védőháló nélkül, és Csepregi-magánszám, amiben Egy kis nyugalmat kívánt mindenkinek, nameg örökzöld slágerek, tánc és jókedv. A retró életérzést a koncert után DJ Dominique emelte már-már eposzi magasságokba.
Ki kell jelentenünk, hogy a tapasztalat, a rutin, és a professzionalizmus miatt a Neoton minimum egy testhosszal megnyerte a generációk személytelen modernt és lelkes oldschool-t összeütköztető csatáját, de azért Wolf Katinak sem kell szégyenkeznie. Reméljük, hogy hamarosan zenekarral kiegészülve, nagykoncerteken bizonyítja majd, hogy ő ennél sokkal többre képes.
Egyébként már most kíváncsian várjuk, hogy milyen programmal rukkolnak elő jövőre a Dunakeszi Fesztivál szervezői!
Frank Gina
Gina további írásait az Írókéz Magazin oldalán olvashatjátok, ahol Gina mellett több kiváló író szolgál élvezetes olvasnivalóval az igényes cikkekre kiéhezetteknek! A Magazin bemutatkozása itt olvasható. |
|
|
|