DUNAKESZI HÍRHATÁR - Megint a Dunakesziek pénze a tét

DUNAKESZI HÍRHATÁR
   
 2019.07.19.
 Péntek
Ma Emília napja van.
Holnap Illés napja lesz.
   EUR árfolyam
   326,58 Ft
   CHF árfolyam
   294,94 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 11. 09. 22:48     


Megint a Dunakesziek pénze a tét
Miért akarja a Dióssi-Kecskeméthy duó belerángatni ebbe Dunakeszit?

 

A balul sikerült Quaestoros repo ügylet után, most egy eleve veszteségesnek tűnő ügyletbe bonyolódna az önkormányzat, természetesen közpénzen. Államosított vasúti járműjavító egymilliárd forint hitelt vesz fel főtulajdonosától egy olyan beruházáshoz, amely össze­vissza 900 millió forint bevétellel kecsegtet, - írja a nol.hu.


Meglepő, hogy az első bejelentések szerint az egymilliárd forintos tulajdonosi hitel elköltése árán a Dunakeszi Járműjavító olyan megrendelés szerződését írhatta alá a héten, amely 900 millió forint bevételhez juttatja a társaságot.

 

A tulajdonosi hitel és a várt bevétel összevetése nyomán úgy tűnhet, a kamatokat nem számítva a CAF villamosok összeszerelésén 100 millió forintot buknak Dunakeszin. A vállalkozást új, növekedési pályára állító „bombaüzlet” bejelentése után már azt közölték: a tulajdonosi hitelnek csak a fele megy el a spanyol szerződés megkötésének feltételéül szabott beruházásokra. Vagyis az üzlet szaldója tulajdonképpen 400 millió forint, pluszban. Ami akár így is lehet, feltéve, hogy nem találgatjuk, az MNV hitelének fennmaradó hányadát a cég mire költi. De bárhogy is, a meglehetősen elkedvetlenítő képet azért valamelyest derűsebbé teszi, hogy a CAF villamosok összeszereléséhez kiépülő infrastruktúrát a későbbiekben a vállalkozás más megrendeléseinél is használhatja majd.

  a cikk a hirdetés után folytatódik

 

Dunakeszi legnagyobb munkaadójának számító cég a CAF-megrendelés révén, a kincstári optimizmussal átitatott nyilatkozatokkal összhangban, valóban megtette-e az első lépést a hivatalos bejelentések szerint ezerfős létszámot foglalkoztató cégek klubjába való visszajutás felé. Mert hát, ha számolgatunk egy kicsit, még kiderülhet, hogy a 900 millió forintra rúgó bevétel a villamos-összeszerelés három évében legfeljebb néhány tucat dolgozónak adhat munkát.

 

Minden egyes villamos összeszerelése úgy háromezer órát vesz majd igénybe. Ami akkor válik sokatmondóvá, ha hozzátesszük, hogy egy-egy dolgozó évente úgy 1500–1800 munkaórát dolgozik. Vagyis, ha a villamosok összeszerelésén csak ketten dolgoznának, egy példánnyal akkor is készen lennének minden évben. Miután azonban összesen 50 járművet kell készre szerelni, a társaság feladata évente 16-­17 szerelvény kerekekre állítása. Ehhez pedig pont elég, ha 28-­35 fő dolgozik a járműveken.

 

Teljes cikket ITT olvashatja


További hírek

  Hol tervezzünk egyedi tokot okoseszközre?
2019. 07. 17. 16:41 dunakeszi-hirhatar.hu
  A vári lakászsonglőr Bayer és a „buzik”
2019. 07. 16. 13:07 hirhatar.hu
  Demcsák Zsuzsa visszaesőként három évig nem vezethet
2019. 07. 14. 10:27 hirhatar.hu
  A lángosozás még mindig jó buli – övé lettek a milliomos ligeti pavilonok
2019. 07. 14. 10:27 hirhatar.hu
  Sokan tanulhatnak emberséget frissen világbajnokságot nyert úszónktól
2019. 07. 13. 17:44 hirhatar.hu
  Halló-halló, itt Észak-Korea: a vezér virslit eszik
2019. 07. 13. 13:05 hirhatar.hu
  A DK kilépett az ózdi összefogásból a náci-feelinges jobbikos jelölt miatt
2019. 07. 13. 13:05 hirhatar.hu
  Szexuális fajtalankodási botrány Orbán kedvenc katonaiskolájában
2019. 07. 12. 17:55 hirhatar.hu
  Nem zárták ki pártjából Szanyit – de nagyon megrótták
2019. 07. 12. 10:46 hirhatar.hu
  Az új szlovák elnök kínosan lealázta a magyar államfőket
2019. 07. 12. 10:46 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport