|
|
|
Tweet |
|
|
|
(képünk illusztráció)
Tisztelt Jegyző Úr!
Jelen nyílt levelemmel azért fordulok Önhöz, Dunakeszi Város közigazgatásának irányítójához, mivel az a feltételezésem, hogy Önt, a zömében csak engedelmes szavazó-droidokból álló képviselő-testülettel ellentétben még áthatja valamilyen mértékben a szakmaiság.
A napokban „befújta a szél a postaládámba” az Önkormányzat és a Sodexo közötti, a városi közétkeztetésről szóló 2013. augusztus 29-i, 10 éves határozott időtartamú szerződés (néhány oldalát), melynek 6.20. pontja szerint a Megrendelő (Dunakeszi Város Önkormányzata) feladata „A szolgáltatás ellenértékét az írásbeli megrendelők alapján, havonta kiállított számláknak megfelelően kiegyenlíteni annak kézhezvételétől számított 30 naptári napos határidővel.”
A február 26-i képviselő-testületi ülésre beterjesztett, a gyermekétkeztetés díjairól szóló rendelet-tervezet 2. § (8) bekezdése szerint „Az étkezés igénybevételére vonatkozó jogviszony – az egész napos ellátást igénybe vevők kivételével – a térítési díj megfizetésével jön létre.” (A bekezdés második mondatának tartalmi és nyelvi értelmetlenségével most külön nem foglalkoznék.) A rendelet-tervezet 3. § (2) bekezdése szerint „Az étkezésért fizetendő térítési díjat előre kell megfizetni, a tárgyhónapot megelőző hónap 20. napjáig.”
Kérdéseim a következők:
Ha gyermekétkeztetési jogviszony a szülő és az Önkormányzat között a rendelet-tervezet szerint a térítési díj tárgyhót megelőző hó 20. napjáig történő befizetésével jön létre (ezek szerint egy tanévben gyerekenként 9-10 jogviszony jön létre), az Önkormányzat viszont az így beszedett pénzeket a Sodexo-s szerződés 6.20. pontja alapján csak a megrendelések alapján kiállított számla alapján, 30 napos határidőre fizeti meg a Sodexo-nak, akkor az iskolai étkezést igénybe vevő gyermekek szülei minden hónapban egy 30-40 napos előfinanszírozást (hitelt) nyújtanak az Önkormányzatnak, annak egyik intézményén, a Humán Szolgáltató Központon keresztül.
Miért a szülőkkel előfinanszíroztatja magát az Önkormányzat? Mennyire morális és emberséges az érintett szülők ilyen módon („sutyiban”) történő anyagi terhelése? (A módszer valahogy emlékeztet arra, ahogy a fizetendő építményadó 3-4 szeresére történő 2012-es emeléséről szóló önkormányzati döntésre, ahol az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal illetékesei részéről nyílt hazudozással, a lakosság tudatos félrevezetésével találkozhattunk.)
Ha ez a rendelet 2015. március 1. napjával lépne életbe, a Humán Szolgáltató Központ elnevezésű önkormányzati intézmény eddig vajon kinek a döntése és milyen felhatalmazás alapján szedte és szedi a térítési díjakat a szülőktől a tárgyhót megelőző hónap 20. napjáig? (A HSZK www.multischool.hu weboldalán, bejelentkezés után, felugró ablakban ez olvasható. Tőlük ezt eddig 4 alkalommal próbáltam megtudni, „választ” egy alkalommal, február 3-án kaptam. Az egyik HSZK-s munkatárs telefonba szó szerint a következőket mondta: „Mi mindnyájan döntöttük el és szerintem meg van hozzá a jogkörünk.”. Megjegyzem, bár Önnek is megküldöm másolatban a velük folytatott levelezést, reakció Öntől sem érkezett. Az elmúlt napokban a város honlapján a HSZK működésével kapcsolatos anomáliákat még a szokásosan bugyuta szómágiával, Bocsák képviselő asszony „koordinált ételkóstolásával” próbálták takargatni http://uj.dunakeszi.hu/a-mi-varosunk/hirek-kozelet/501-kiemelt-felugyeleti-rendszer-a-gyermeketkeztetesbe )
Mire fel ez a rapid rendeletalkotás? Mi alapján működött ez a vircsaft 2013. szeptembere óta, a „mi mindnyájan döntöttük el” alapján? Dunakeszi Város Önkormányzatánál így „spejzolnak be” tömegével ELŐRE lakossági pénzeket?
Kérdéseimet hivatalos formában is megküldöm Hivatalának.
Tisztelettel:
Sótonyi Tamás |
|
|
|