|
|
|
Tweet |
|
|
|
Még tanár sem lehetne az iskolában Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megküldte kérésünkre Farkas Pál bizonyítványainak másolatát és a szakmai életrajzát. Életrajzában a következőket állítja:
"A Nyíregyházi Tanárképző Főiskolán, majd az Egri Tanárképző Főiskolán tanultam hegedű, ének-zene és karvezetés szakon, 1984-ben diplomáztam. Tanulmányaimat 1984 és 1988 között Budapesten, a Szimfonikus Zenekari Karmesterképzőben folytattam." Az EMMI által megküldött anyag, ami egyébként ITT megtekinthető, három dokumentum másolatát tartalmazza. Egy szóbeli nyelvvizsgát, egy közoktatási vezetői és egy ének-zene szakos általános iskolai tanári diplomát, az egri főiskoláról. Tehát nyoma sincs sem karmesteri végzettségnek, sem hegedűtanári diplomának, sem a Nyíregyházi Tanárképző Főiskolának. A hatályos közoktatási törvény értelmében az Intézményvezető heti tanóráinak száma, alapfokú művészeti iskolában, legalább 450 fő gyermek-, tanulólétszám mellett két óra. Felmerül a kérdés, hogy Farkas Pál, hogyan teljesíti a kötelező óraszámát, hiszen sem zenetanári, sem pedig a Farkas Ferenc Alapfokú Művészeti Iskolában oktatott művészeti tárgyak egyikére sincs jogosítványa (és itt egy nem amatőr szimfonikus zenekar vezetését ne is említsük). Amire jogosítványa van, az az, hogy, ének-zene tantárgyat oktasson általános iskolában, márpedig legjobb tudomásunk szerint a dunakeszi művészeti iskolában nincs ének-zene tantárgy, kizárólag művészeti tárgyak oktatása és hangszeres képzés folyik, amihez a jelenlegi igazgató végzettségei elégtelenek.
Ecuadori szálak Farkas életrajzában ezt állítja: Jelenleg Ecuador zenei életének formálásán dolgozom, a Kodály-módszer alapfoktól - akadémiai szintig való bevezetésével. Ebből természetesen egy szó sem igaz. Az Andok menti népek vallásának kutatása során (a szerző eredeti végzettsége vallástudós, a szerk.) kerültem kapcsolatba Manuel Palacios-szal, aki Ecuadorban elismert néprajzkutató. Manuel nagyon gyorsan felgöngyölítette az ecuadori szálat. A lényegre törő válasz Xavier Rivadeneirától, a Kodály-módszer ecuadori meghonosítójától jött.
Kedves Nagy Nándor! A nevem Xavier Rivadeneira. Nem tudom, honnan van olyan információja, hogy Farkas Pálnak van egy ilyen projektje! A Kodály rendszer projekt alkalmazása Ecuadorban az enyém! Farkas Pálnak semmi köze ehhez. Üdvözlettel, Rivadeneira Xavier
Mentsük meg a zeneiskolát! Az interneten közben a zeneiskola értékeinek megmentéséért facebook oldal alakult. A nyilvánosságra került tények ismeretében ez nem is csoda. Az oldalnak, néhány nap alatt több száz kedvelője lett. Míg az újraélesztett hivatalos zeneiskolai facebook oldalnak csupán néhány tucat, ahonnan néhány a zeneiskolában tanító pedagógust egyszerűen letiltottak, ellehetetlenítve azt, amiért egy ilyen oldalt létre szokás hozni, vagyis, hogy a pedagógus a szülőkkel és diákokkal fontos információkat tudjon megosztani.
Meddig marad a törvénytelen állapot? A Farkas Ferenc AMI-ban jelenleg az az abszurd helyzet áll fenn, hogy az igazgatónál csak magasabb kvalitású pedagógusok tanítanak. Az új rendszerben viszont az igazgatónak kell szakmailag értékelni a pedagógusok munkáját, ami ebben az esetben elég furán veszi ki magát.
Az EMMI által közölt dokumentumokból világos, hogy a jelenlegi igazgató nem felel meg a pályázati kiírás feltételeinek, és a közoktatási törvényben szereplő feltételeket sem tudja teljesíteni. Hogyan lehetséges ezek fényében, hogy egy olyan ember kinevezést kapjon egy iskola igazgatói pozícióba, aki messze nem felel meg a pályázati kiírásnak, és olyan végzettségeket állít, amiket nem tud papírokkal alátámasztani? Miért nem tűnt fel senkinek ez a kinevezéskor?
Ezeket a kérdéseinket a minisztériumnak és a helyi KLIK vezetőjének is feltettük.
Dunakeszi Hírhatár |
|
|
|