Megint a Dunakesziek pénze a tét |
2015-11-09 22:48:59 |
A balul sikerült Quaestoros repo ügylet után, most egy eleve veszteségesnek tűnő ügyletbe bonyolódna az önkormányzat, természetesen közpénzen. Államosított vasúti járműjavító egymilliárd forint hitelt vesz fel főtulajdonosától egy olyan beruházáshoz, amely összevissza 900 millió forint bevétellel kecsegtet, - írja a nol.hu. Meglepő, hogy az első bejelentések szerint az egymilliárd forintos tulajdonosi hitel elköltése árán a Dunakeszi Járműjavító olyan megrendelés szerződését írhatta alá a héten, amely 900 millió forint bevételhez juttatja a társaságot.
A tulajdonosi hitel és a várt bevétel összevetése nyomán úgy tűnhet, a kamatokat nem számítva a CAF villamosok összeszerelésén 100 millió forintot buknak Dunakeszin. A vállalkozást új, növekedési pályára állító „bombaüzlet” bejelentése után már azt közölték: a tulajdonosi hitelnek csak a fele megy el a spanyol szerződés megkötésének feltételéül szabott beruházásokra. Vagyis az üzlet szaldója tulajdonképpen 400 millió forint, pluszban. Ami akár így is lehet, feltéve, hogy nem találgatjuk, az MNV hitelének fennmaradó hányadát a cég mire költi. De bárhogy is, a meglehetősen elkedvetlenítő képet azért valamelyest derűsebbé teszi, hogy a CAF villamosok összeszereléséhez kiépülő infrastruktúrát a későbbiekben a vállalkozás más megrendeléseinél is használhatja majd. a cikk a hirdetés után folytatódik
Dunakeszi legnagyobb munkaadójának számító cég a CAF-megrendelés révén, a kincstári optimizmussal átitatott nyilatkozatokkal összhangban, valóban megtette-e az első lépést a hivatalos bejelentések szerint ezerfős létszámot foglalkoztató cégek klubjába való visszajutás felé. Mert hát, ha számolgatunk egy kicsit, még kiderülhet, hogy a 900 millió forintra rúgó bevétel a villamos-összeszerelés három évében legfeljebb néhány tucat dolgozónak adhat munkát.
Minden egyes villamos összeszerelése úgy háromezer órát vesz majd igénybe. Ami akkor válik sokatmondóvá, ha hozzátesszük, hogy egy-egy dolgozó évente úgy 1500–1800 munkaórát dolgozik. Vagyis, ha a villamosok összeszerelésén csak ketten dolgoznának, egy példánnyal akkor is készen lennének minden évben. Miután azonban összesen 50 járművet kell készre szerelni, a társaság feladata évente 16-17 szerelvény kerekekre állítása. Ehhez pedig pont elég, ha 28-35 fő dolgozik a járműveken.
Teljes cikket ITT olvashatja Utoljára frissítve: 2015-11-09 22:51:04 |
A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény |
Demokratának lenni, azt jelenti, hogy megengedjük magunknak és másoknak is azt, hogy kérdései, sőt kételyei legyenek – Perintfalvi Rita FB-jegyzete. |
2024-04-21 10:22:49, Hírek, Aktuális Bővebben |
Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon |
A Magyarországi Református Egyház tíz tagja feljelenti Balog Zoltán püspököt a zsinati bíróságon – tudta meg az RTL Híradó Vargha Anikó egykori kántortól. |
2024-04-18 17:49:43, Hírek, Aktuális Bővebben |
Magyar Péter a Varga Judit-interjúról |
Épp csak a kegyelmi botrányról és a kormánytagokat érintő korrupciós bűnügyről nem volt szó – reagált Magyar Péter a volt feleségével, a volt igazságügyi miniszter Varga ... |
2024-03-28 21:01:25, Hírek, Aktuális Bővebben |
Ezt olvasta már? | |
Míg a kérdésén gondolkodtam, „Hogy bírod lelkileg ezt a sok valóságot a fejedben?”, ő már válaszolt is: „Ha en... | |
Bővebben >> |