DUNAKESZI HÍRHATÁR - A város elkötelezett a repülés mellett?

DUNAKESZI HÍRHATÁR
   
 2024.12.03.
 Kedd
Ma Ferenc napja van.
Holnap Barbara, Borbála napja lesz.
   EUR árfolyam
   414,1& Ft
   CHF árfolyam
   444,54 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2014. 12. 18. 13:44     


A város elkötelezett a repülés mellett?
Margitszigetnyi területről van szó. Igen, a repülőtérről, ami nagyjából akkora, mint a Margitsziget, egy kicsit azért nagyobb annál. Ekkora területet számtalan módon lehet hasznosítani, nem mindegy hát, hogy mi lesz vele.

Már csak ezért is elvártuk volna képviselőinktől, hogy körültekintőbben döntsenek minden olyan kérdésben, aminek köze lehet a terület sorsához.

 

A Város elkötelezett a repülés mellett

 

Izgalomra semmi ok, a Város elkötelezett a repülés mellett, ahogyan ezt többször is hallottuk.

Igaz, ebbe a nagy elkötelezettségbe belefér, hogy vitatja, hogy a repüléshez valóban szükséges ekkora terület, és tudni véli, hogy a fele is elég lenne; hogy ide álmodja meg a sportkomplexumot; hogy nem hajtotta el eleve az Újpestet, amikor tíz futballpályát akart a repülőtéren létesíteni, és ki tudja, nem valósul-e ez meg valóban, ha nem értesül róla időben a lakosság, és jelenik meg kellő létszámban a döntést hozó testületi ülésen; hogy a repülőklubokat nem hogy nem támogatja anyagilag a városban működő többi sportklubhoz hasonlóan, de még eleve vesztésre ítélt perekbe is képes belemenni  csak azért, hogy a pénzt szedhessen a terület használatáért.

 

A Város tehát akarja, hogy legyen repülés.

 

De mi van, ha a repülőklubok nem akarnak repülni?

 

Elég furcsa kérdés, de mielőtt végképp elhessegetnénk, mint eleve értelmetlent, gondoljunk csak utána, mi történne akkor, ha úgy döntenének a klubok, hogy nem akarnak repülni, vagy nem Dunakesziről? A Városvezetés sajnálkozva széttárná karjait, majd csak elkezdené törni a fejét, hogy mit kezdjen azzal a margitszigetnyi területtel. Kétségünk ne legyen, biztosan találna számára funkciót. Lehet, hogy olyan sokat nem is kéne gondolkoznia rajta.

A sportkombináttal, és a szükséges parkolókkal kezdené. Talán egy parkkal, hogy boldog legyen mindenki. Lenne ott helye erdei tornapályának, meg szobornak Emese ősanyánknak, a Dunakeszi Civilek örömére. De a Margitsziget nagyon nagy, és hogy milyen fejlesztések jönnének ezek után, azt talán nem találgatnánk, azt bízzuk mindenki fantáziájára.

 

Na de miért ne akarnának repülni a klubok?

 

Például azért, mert Dunakesziről repülni egyre macerásabb. Erről a Városvezetés folyamatosan gondoskodik. Hétvégeken legfeljebb napi 5 motoros felszállás. Ésszerűtlen adminisztrációkat megkövetelő repülőtéri rend. Időről időre a területre szervezett rendezvények. Időnként a reptérre szabadított, órákon keresztül ott sasoló polgárőrök, kihívott rendőrök, a vélt szabálytalanságok leleplezésére, hogy azután megállapítsák, hogy rendben volt minden.

 

Most mindezek tetejére a reptér üzemeltetését elveszi a Város a Malév-repülőklubtól, és a Közüzemi Kft-t bízza meg vele. Tudják, a szemetünket is ők szállítják el. Ez egyúttal azt is jelenti a klubnak, hogy az üzemeltetés fejében kapott ingyenes repülőtér használat a számára megszűnt, és ezentúl a repülésért fizetnie kell. A dologhoz hozzátartozik, hogy annak lehetőségét, hogy sportrepülőterek a használatért díjat szedhessenek, éppen Dióssi Csaba teremtette meg az előző ciklusban országgyűlési képviselőként beterjesztett törvényjavaslatával, amelyet azután frakciója meg is szavazott.  

 

A Malév-klub számára tehát repülni nem csak egyre macerásabb, de költségesebb is lesz, kétséges, hogy megengedhetik-e majd maguknak egyáltalán. Ha őket sikerül kiutálni, már csak az Opitz marad, akiknek ingyenes szerződése 2018-ban lejár.

 

 

Furcsa körülmények a téma tárgyalása körül

 

A repülőtér üzemeltetésének átadásáról a december 11-i ülésén tárgyalt a Testület. Ez a napirendi pont a meghívón nem szerepelt, így az esetleges érdeklődök nem tudhattak róla, így nem is jelentek meg az ülésen. Pedig nyilvánvalóan sokan lettek volna, és esetleg a szavazás is más eredménnyel zárul, ahogyan az Újpest 10 pályájának az esetében is.

 

Mindenképp elment volna a testületi ülésre a Malév-klub képviselője, aki talán még a klub álláspontját is kifejthette volna a témában, amennyiben szót adnak neki.  Ők ugyanis mindazokat a pontokat, amelyekben az üzemeltetést illetően elmarasztalta a klubot a Város, vitatják, a kifogásokat korábban meg is válaszolták. Meg voltak győződve róla, hogy válaszukat a városvezetés elfogadta, így hidegzuhanyként érte őket az, ami a testületi ülésen történt, és hogy az előterjesztésben meg sem jelentek válaszaik és az álláspontjuk.

 

Magát az előterjesztést a képviselők néhány perccel az ülés előtt kapták meg, áttanulmányozni, az állítások valóságtartalmáról meggyőződni, a másik fél véleményét megismerni tehát nem volt módjuk. Érthetetlen, hogy ilyen körülmények között miért voltak hajlandóak egyáltalán foglalkozni vele, miért nem vetették le a napirendről, és – két képviselő kivételével – miért szavazták meg az előterjesztést.

 

Mi, választók, nem ezt vártuk képviselőinktől

 

Nem akarunk, és nem is tudunk állást foglalni abban, hogy a repülőteret eddig üzemeltető Malév-klubnak van-e igaza, vagy a városvezetésnek, a felmerült kifogásokat illetően, de abban biztosak vagyunk, hogy ezt képviselőink sem tudják. Mit tudnak akkor? Mi alapján döntöttek? Kinek az érdekeit képviselik: a választóikét, vagy valami számunkra ismeretlen hatalomét? Tényleg annyira elkötelezett ez a vezetés a repülés mellett? Vagy tudnának valami “jobb” funkciót a mező számára? Hiszen “csupán” egy Margitszigetnyi területről van szó.

 

További információk  korábbi videónkban.

 

A repülőtérrel kapcsolatos régebbi cikkeinket, amelyekből informálódhatnak, a téma előzményeiről megtalálják, ha honlapunkon, közvetlenül a HÍRHATÁR szó alatti keresőbe beírják, hogy “repülőtér”.

 

 

 

                                      -DHmm

 

 

 


További hírek

  Betiltják a 16 éven aluliaknak a közösségi média használatát
2024. 11. 30. 11:18 hirhatar.hu
  Magyar Péter, mint ok és okozat
2024. 11. 30. 11:18 hirhatar.hu
  Fontos tudnivalók a jövő évi nyugdíjváltozásokról
2024. 11. 30. 11:18 hirhatar.hu
  Egyelőre megmenekült a MikulásGyár
2024. 11. 29. 15:00 hirhatar.hu
  Orbán feleségének oldalán tért vissza a brüsszeli botránya után Szájer József
2024. 11. 29. 15:00 hirhatar.hu
  Nemzetközi szakmai elismerés a Sziget vezetőjének
2024. 11. 29. 15:00 hirhatar.hu
  A Tisza Pártot most a 103 millió forintos rendezvényükkel támadják
2024. 11. 27. 13:31 hirhatar.hu
  92 éves lett Vitray Tamás
2024. 11. 27. 13:31 hirhatar.hu
  Megszavazta az Országgyűlés Gyurcsány Ferenc 14 milliós büntetését
2024. 11. 27. 13:31 hirhatar.hu
  Miért tűnt el a baloldal Magyarországon?
2024. 11. 24. 16:54 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport