|
|
|
Tweet |
|
|
|
Már csak ezért is elvártuk volna képviselőinktől, hogy körültekintőbben döntsenek minden olyan kérdésben, aminek köze lehet a terület sorsához.
A Város elkötelezett a repülés mellett
Izgalomra semmi ok, a Város elkötelezett a repülés mellett, ahogyan ezt többször is hallottuk. Igaz, ebbe a nagy elkötelezettségbe belefér, hogy vitatja, hogy a repüléshez valóban szükséges ekkora terület, és tudni véli, hogy a fele is elég lenne; hogy ide álmodja meg a sportkomplexumot; hogy nem hajtotta el eleve az Újpestet, amikor tíz futballpályát akart a repülőtéren létesíteni, és ki tudja, nem valósul-e ez meg valóban, ha nem értesül róla időben a lakosság, és jelenik meg kellő létszámban a döntést hozó testületi ülésen; hogy a repülőklubokat nem hogy nem támogatja anyagilag a városban működő többi sportklubhoz hasonlóan, de még eleve vesztésre ítélt perekbe is képes belemenni csak azért, hogy a pénzt szedhessen a terület használatáért.
A Város tehát akarja, hogy legyen repülés.
De mi van, ha a repülőklubok nem akarnak repülni?
Elég furcsa kérdés, de mielőtt végképp elhessegetnénk, mint eleve értelmetlent, gondoljunk csak utána, mi történne akkor, ha úgy döntenének a klubok, hogy nem akarnak repülni, vagy nem Dunakesziről? A Városvezetés sajnálkozva széttárná karjait, majd csak elkezdené törni a fejét, hogy mit kezdjen azzal a margitszigetnyi területtel. Kétségünk ne legyen, biztosan találna számára funkciót. Lehet, hogy olyan sokat nem is kéne gondolkoznia rajta. A sportkombináttal, és a szükséges parkolókkal kezdené. Talán egy parkkal, hogy boldog legyen mindenki. Lenne ott helye erdei tornapályának, meg szobornak Emese ősanyánknak, a Dunakeszi Civilek örömére. De a Margitsziget nagyon nagy, és hogy milyen fejlesztések jönnének ezek után, azt talán nem találgatnánk, azt bízzuk mindenki fantáziájára.
Na de miért ne akarnának repülni a klubok?
Például azért, mert Dunakesziről repülni egyre macerásabb. Erről a Városvezetés folyamatosan gondoskodik. Hétvégeken legfeljebb napi 5 motoros felszállás. Ésszerűtlen adminisztrációkat megkövetelő repülőtéri rend. Időről időre a területre szervezett rendezvények. Időnként a reptérre szabadított, órákon keresztül ott sasoló polgárőrök, kihívott rendőrök, a vélt szabálytalanságok leleplezésére, hogy azután megállapítsák, hogy rendben volt minden.
Most mindezek tetejére a reptér üzemeltetését elveszi a Város a Malév-repülőklubtól, és a Közüzemi Kft-t bízza meg vele. Tudják, a szemetünket is ők szállítják el. Ez egyúttal azt is jelenti a klubnak, hogy az üzemeltetés fejében kapott ingyenes repülőtér használat a számára megszűnt, és ezentúl a repülésért fizetnie kell. A dologhoz hozzátartozik, hogy annak lehetőségét, hogy sportrepülőterek a használatért díjat szedhessenek, éppen Dióssi Csaba teremtette meg az előző ciklusban országgyűlési képviselőként beterjesztett törvényjavaslatával, amelyet azután frakciója meg is szavazott.
A Malév-klub számára tehát repülni nem csak egyre macerásabb, de költségesebb is lesz, kétséges, hogy megengedhetik-e majd maguknak egyáltalán. Ha őket sikerül kiutálni, már csak az Opitz marad, akiknek ingyenes szerződése 2018-ban lejár.
Furcsa körülmények a téma tárgyalása körül
A repülőtér üzemeltetésének átadásáról a december 11-i ülésén tárgyalt a Testület. Ez a napirendi pont a meghívón nem szerepelt, így az esetleges érdeklődök nem tudhattak róla, így nem is jelentek meg az ülésen. Pedig nyilvánvalóan sokan lettek volna, és esetleg a szavazás is más eredménnyel zárul, ahogyan az Újpest 10 pályájának az esetében is.
Mindenképp elment volna a testületi ülésre a Malév-klub képviselője, aki talán még a klub álláspontját is kifejthette volna a témában, amennyiben szót adnak neki. Ők ugyanis mindazokat a pontokat, amelyekben az üzemeltetést illetően elmarasztalta a klubot a Város, vitatják, a kifogásokat korábban meg is válaszolták. Meg voltak győződve róla, hogy válaszukat a városvezetés elfogadta, így hidegzuhanyként érte őket az, ami a testületi ülésen történt, és hogy az előterjesztésben meg sem jelentek válaszaik és az álláspontjuk.
Magát az előterjesztést a képviselők néhány perccel az ülés előtt kapták meg, áttanulmányozni, az állítások valóságtartalmáról meggyőződni, a másik fél véleményét megismerni tehát nem volt módjuk. Érthetetlen, hogy ilyen körülmények között miért voltak hajlandóak egyáltalán foglalkozni vele, miért nem vetették le a napirendről, és – két képviselő kivételével – miért szavazták meg az előterjesztést.
Mi, választók, nem ezt vártuk képviselőinktől
Nem akarunk, és nem is tudunk állást foglalni abban, hogy a repülőteret eddig üzemeltető Malév-klubnak van-e igaza, vagy a városvezetésnek, a felmerült kifogásokat illetően, de abban biztosak vagyunk, hogy ezt képviselőink sem tudják. Mit tudnak akkor? Mi alapján döntöttek? Kinek az érdekeit képviselik: a választóikét, vagy valami számunkra ismeretlen hatalomét? Tényleg annyira elkötelezett ez a vezetés a repülés mellett? Vagy tudnának valami “jobb” funkciót a mező számára? Hiszen “csupán” egy Margitszigetnyi területről van szó.
További információk korábbi videónkban.
A repülőtérrel kapcsolatos régebbi cikkeinket, amelyekből informálódhatnak, a téma előzményeiről megtalálják, ha honlapunkon, közvetlenül a HÍRHATÁR szó alatti keresőbe beírják, hogy “repülőtér”.
-DHmm
|
|
|
|